e-Captain Beveiligingsinstellingen

 

Algemeen

Standaard kunnen e-Captain gebruikers en beheerders inloggen in e-Captain met een loginnaam, wachtwoord en pincode. Met deze drie onderdelen bieden we al een goede beveiliging aan van uw verenigingsdata. Om uw verenigingsdata nog beter te beschermen kunt u in het Beheercentrum nog een aantal extra beveiligingsopties instellen.

  • Ga in het Beheercentrum naar Captain beveiliging en selecteer de optie Beveiligingsinstellingen.

 

captain-beveiliging-01

Instellen Wachtwoord wijzigen beleid

Met de optie Wachtwoord wijzigen beleid kunt u als beheerder instellen dat e-Captain gebruikers verplicht periodiek een nieuw wachtwoord moeten instellen. U heeft daarbij een keuze uit een aantal opties varierend van nooit tot iedere 30 dagen.

 

captain-beveiliging-02

 

Beheerders hebben de optie om per gebruiker in te stellen dat het wachtwoord nooit verloopt.  Dit stelt u in bij Rechten/Gebruikers in het Home menu.

 

beveiligings-instellingen-31

Wachtwoord wijzigen verplicht

Met de optie Wachtwoord wijzigen verplicht kunt u als beheerder instellen dat e-Captain gebruikers verplicht een nieuw wachtwoord moeten instellen als ze voor het eerst inloggen.

Ook als een gebruiker een nieuw wachtwoord ontvangt moet de gebruiker na inloggen het wachtwoord verplicht wijzigen.

 

captain-beveiliging-03

Instellen 2-staps authenticatie

Met de optie Twee staps authenticatie kunt u instellen dat gebruikers en/of beheerders alleen kunnen inloggen met een extra authenticatie via de e-Captain Security app of via Google Authenticator. Gebruikers moeten dan dus naast hun loginnaam, wachtwoord en pincode nog een extra code invoeren. Beide apps kunt u downloaden in de Google Play Store of in de Apple App Store.

 

captain-beveiliging-04

 

Indien u kiest voor de optie Optioneel dan kunt u als gebruiker zelf 2-staps authenticatie instellen via de Persoonlijke instellingen in het Home menu.

beveiligings-instellingen-40

 

Als u 2-staps authenticatie instelt voor iedereen dan moeten ook uw kassa gebruikers inloggen met de e-Captain Security app. Als u, uw kassa gebruikers niet met 2-staps authenticatie wilt laten inloggen kunt u de optie Verplicht voor beheerders gebruiken of de optie Optioneel instellen.

Automatisch blokkeren gebruikersaccounts

Met de optie Automatisch blokkeren gebruikersaccounts kunt u e-Captain gebruikers die langere tijd niet actief zijn geweest in e-Captain automatisch laten blokkeren. Alleen een e-Captain beheerder kan de geblokkeerde accounts deblokkeren.

 

captain-security-20

Gebruikers deblokkeren

Indien een gebruiker is geblokkeerd doordat de gebruiker te lang inactief is geweest kan uitsluitend een beheerder het account deblokkeren. Om een gebruiker te deblokkeren gaat u naar het onderdeel Rechten/Gebruikers.

  • Ga in het Home menu naar Rechten/Gebruikers, selecteer de desbetreffende gebruiker en klik op Bewerken.

 

beveiligings-instellingen-30

 

  • Om de gebruiker te deblokkeren zet u het vinkje bij de optie Inloggen geblokkeerd? uit.
 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 

TeamViewer

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van TeamViewer. Met TeamViewer kunnen wij op afstand uw computer overnemen.

 Download TeamViewer

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 21 oktober 2019