Het is ook mogelijk om betalingen in e-Captain te fiatteren voordat deze met een betaalbestand kunnen worden betaald. Daarvoor moeten een aantal zaken worden ingesteld zoals rechten voor de personen die mogen fiatteren en de optie fiatteren moet bij een crediteur aan staan.
Betalingen kunnen alleen gefiatteerd worden door gebruikers en/of beheerders van e-Captain. Zijn moeten wel de juiste rechten hebben om te mogen fiatteren.
Om betalingen van een crediteur te kunnen fiatteren moet bij de crediteur deze optie aangezet worden.
Als u een inkoopfactuur inboekt kunt u een fiatteer kenmerk invullen en kunt u aangeven welke gebruikers deze factuur mogen fiatteren.
Als iemand binnen uw vereniging een betaalbestand gaat aanmaken zullen de openstaande posten van deze crediteur pas worden meegenomen als deze zijn gefiatteerd.
De betalingen zijn nu gefiatteerd en kunnen nu in een betaalbestand worden meegenomen. U ziet dit ook terug in het overzicht van te fiatteren facturen.
Daarnaast ziet u bij in het inkoopboek bij de boeking ook terug dat deze inkoopfactuur al gefiatteerd is en door wie. Hiervoor klikt u op het blauwe vraagteken icoontje.
Na het fiatteren kan uw medewerker het betaalbestand aanmaken.
Het betaalbestand staat na aanmaken in het betaalbestanden archief, dus daar kunt u dat altijd terugvinden als er vragen zijn.
e-Captain kan u dagelijks een e-mailnotificatie sturen van openstaande boekingen die nog gefiatteerd moeten worden. Hiervoor kunt u een e-mailtemplate koppelen in de boekhoud instellingen.
De e-mailtemplate kunt u aanmaken in de module Mailing. De inhoud van de template dient algemeen van aard te zijn. Deze kan geen informatie geven over het aantal of welke boekingen gefiatteerd moeten worden.
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.