Factuur opnieuw afdrukken of e-mailen

 

Facturen opnieuw afdrukken en e-mailen

Om facturen opnieuw af te drukken en/of te e-mailen heeft u een aantal opties. Hiervoor gaat u in het hoofdmenu naar Factureren en selecteert u de optie Facturen opnieuw afdrukken.

facturatie-29

 

Dit scherm toont standaard de nog niet betaalde facturen uit het huidige jaar. In het uitklapmenu kunt u ook de reeds betaalde facturen of alle facturen selecteren. Met de zoek functie kunt u een specifieke factuur opzoeken die u opnieuw wilt afdrukken of e-mailen.

Als u een individuele factuur opnieuw wilt afdrukken of mailen kunt u het volgende doen:

Factuur bekijken en afdrukken

  • Klik op het vergrootglas icoontje icons-detail om de PDF factuur te openen. Nadat de PDF factuur is geopend kunt u deze afdrukken.

 Factuur opnieuw e-mailen

  • Klik op het envelop icoontje IconS Mail, icons-mail-open of icons-mail-onverzonden om de factuur opnieuw te e-mailen. Een factuur kan alleen opnieuw gemaild worden als de oorspronkelijke factuur ook per e-mail was verzonden.

 

Wilt u meerdere facturen tegelijk opnieuw afdrukken dan vinkt u de desbetreffende facturen aan in het overzicht en klik op de paarse knop Afdrukken PDF bestand. Er wordt dan een nieuwe PDF aangemaakt van de geselecteerde facturen.

facturatie-30

 

  • Klik op het vergrootglas icoontje icons-detail om de PDF te openen. Nadat de PDF is geopend kunt u deze afdrukken.

Facturen opnieuw afdrukken en e-mailen via ledenkaart

In individuele gevallen kunt u ook via de ledenkaart een factuur opnieuw afdrukken of e-mailen.

  • Zoek het desbetreffende lid op in Ledenbeheer en ga naar het tabblad Financieel.

 

facturatie-28

 

Factuur bekijken en afdrukken

  • Klik op het vergrootglas icoontje icons-detail om de PDF factuur te openen. Nadat de PDF factuur is geopend kunt u deze afdrukken.

 

Factuur opnieuw e-mailen

  • Klik op het envelop icoontje IconS Mail, icons-mail-open of icons-mail-onverzonden om de factuur opnieuw te e-mailen. Een factuur kan alleen opnieuw gemaild worden als de oorspronkelijke factuur ook per e-mail was verzonden.

Facturen opnieuw genereren

U kunt een (of meerdere) reeds aangemaakte facturen ook opnieuw genereren. Als een factuur bijvoorbeeld verkeerd is geadresseerd dan kunt u de factuur opnieuw genereren met de juiste adressering.

In dit voorbeeld past u dan eerst op de ledenkaart het adres aan en vervolgens gaat u de factuur opnieuw genereren.

  • Ga in het hoofdmenu naar Factureren en selecteer de optie Facturen opnieuw afdrukken.

 

facturatie-31

 

  • Selecteer de desbetreffende factu(u)r(en).
  • Vink de optie Selectie opnieuw generen aan
  • Klik op Afdrukken PDF bestand

 

facturatie-32

 

  • Klik op het vergrootglas icoontje icons-detail om de PDF factuur te openen. Nadat de PDF factuur is geopend kunt u deze afdrukken.

 Factuur opnieuw e-mailen

  • Klik in het overzicht op het envelop icoontje IconS Mail, icons-mail-open of icons-mail-onverzonden om de opnieuw gegenereerde factuur opnieuw te e-mailen.

Niet gemailde facturen alsnog mailen

U kunt facturen die nog niet eerder per e-mail zijn verzonden, bijvoorbeeld omdat het lid nog geen e-mailadres had doorgegeven, alsnog per e-mail versturen.

In dit voorbeeld voert u dan eerst op de ledenkaart het e-mailadres in en vervolgens gaat u de factuur alsnog e-mailen.

  • Ga in het hoofdmenu naar Factureren en selecteer de optie Facturen opnieuw afdrukken.

 

facturatie-34

 

Een nog niet eerder gemailde factuur herkent u aan het envelopje met het blauwe pijltje icons-mail-onverzonden.

  • Selecteer de desbetreffende factu(u)r(en).
  • Vink de optie Niet gemailde facturen alsnog mailen aan
  • Klik op Afdrukken PDF bestand

 

facturatie-35

 

Een individuele factuur kunt u ook alsnog e-mailen door in het overzicht op het envelopje met het blauwe pijltje icons-mail-onverzonden te klikken.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Wilt u dat onze supportafdeling met u meekijkt op de PC? Download dan voordat u belt eerst e-Captain Remote Support Support.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 4 juli 2019