Hoe laat ik mijn leden akkoord gaan met de nieuwe privacy verklaring?

 

Algemeen

In het kader van de nieuwe privacy wetgeving kunt u uw leden vragen om akkoord te gaan met het registeren van hun persoonsgegevens en uw privacy verklaring. Dit is echter niet verplicht.

Wilt u uw leden akkoord laten gaan met uw privacy beleid dan kunt u dit eenvoudig registreren via uw aanmeldformulier of via een formulier in Mijn Captain.

Moeten mijn leden (relaties) het nieuwe privacybeleid accepteren?

Nee. U heeft slechts een informatie plicht.

Een privacyverklaring is een eenzijdig document en gebruikt u om uw privacy beleid te verantwoorden. Leden of andere relaties hoeven er geen akkoord op te geven, maar ze moeten er wel naar kunnen handelen. Daarom moet het privacybeleid altijd goed vindbaar zijn, zodat een klant zijn rechten kan inroepen als hij of zij dat wil. Plaats daarom het privacybeleid duidelijk op uw website.

Vrije velden aanmaken

Om het akkoord te registreren kunt u twee vrije velden aanmaken.

  • Ga in het Beheercentrum naar Ledenbeheer en selecteer de optie Onderhoud vrije velden.
  • Maak een JA/NEE veld aan.
  • Maak een Datum veld aan.

 

avg-akkoord-verklaring-01

Velden toevoegen aan aanmeldformulier

Nadat de extra vrije velden zijn aangemaakt kunt u deze velden toevoegen aan het bestaande aanmeldformulier voor uw nieuwe leden.

  • Ga in Websitebeheer naar Formulieren, Ledenbeheer koppeling, Formulieren voor personen en selecteer Aanmeldformulier (mijn captain).
  • Klik op de gele plus IconS Plusje om de vrije velden toe te voegen aan het formulier.

 

avg-akkoord-verklaring-02

Formulier toevoegen aan Mijn Captain

Voor uw bestaande leden kunt u ook een apart formulier maken en toevoegen aan uw Mijn Captain website.

  • Ga in Websitebeheer naar Formulieren, Ledenbeheer koppeling, Formulieren voor personen.
  • Klik bij Formulieren voor personen op de gele plus IconS Plusje om een nieuw formulier aan te maken.
  • Voeg vervolgens de gewenste velden toe.

 

avg-akkoord-verklaring-03

 

  • In het tabblad Eigenschappen kunt u het formulier een naam geven.
  • U kunt hier ook een afschrift van het formulier naar de vereniging en naar het lid laten sturen. Voor de laatste optie moet u wel het e-mail veld in het formulier opnemen.

 

avg-akkoord-verklaring-04

 

Als het formulier gemaakt is kunt u het formulier met behulp van de Widget Formulieren bijvoorbeeld toevoegen aan de Mijn Captain home pagina.

 

avg-akkoord-verklaring-05

 

Externe mutaties

Wanneer een nieuw lid zich aanmeld of een bestaand lid het formulier invult komt deze als externe mutatie terecht in het Ledenbeheer. Als u de mutaties accepteert worden deze overgenomen in de Ledenkaart van het lid.

 

avg-akkoord-verklaring-06

 

avg-akkoord-verklaring-07

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 1 juni 2018