Hoe plaats ik een opmerking of PO-nummer (inkoopnummer) op een factuur?

 

Algemeen

Er zijn situaties waarin u wellicht wordt gevraagd om een zogenaamd PO-nummer (inkoopnummer) op een factuur te vermelden. Maar soms wilt u wellicht ook gewoon een opmerking op een factuur plaatsen. U kunt in e-Captain per artikelregel een opmerking toe voegen aan de bestaande artikelregel.

 

factureren-po-nummer-01

Opmerking of PO-nummer toevoegen

Om bij een door e-Captain gegenereerde artikelregel (zoals contributie-, activiteiten of liggeldregels) een opmerking te plaatsen gaat u op de Ledenkaart van het lid naar het tabblad Artikelen.

  • Zoek in Ledenbeheer het desbetreffende lid op.
  • Ga naar het tabblad Artikelen.

 

factureren-po-nummer-02

 

  • Klik bij de desbetreffende artikelregel op het bewerken incoontje IconS Edit om de regel te bewerken.
  • Selecteer bij Extra de optie Opmerking en klik op Opslaan.

 

factureren-po-nummer-03

 

  • Nu verschijnt er in de artikel regel een i-icoontje IconM vraagteken

 

factureren-po-nummer-04

 

  • Klik op het i-icoontje IconM vraagteken om een opmerking toe te voegen aan de artikelregel.

 

factureren-po-nummer-05

 

  • Klik op Opslaan om het venster te sluiten. De opmerking is nu toegevoegd aan de artikelregel en deze zal ook worden afgedrukt op de factuur.

 

factureren-po-nummer-06

Optie: extra opmerking in Artikelbeheer

Voor artikelen die u in Artikelbeheer aanmaakt kunt u standaard al de optie Extra opmerking aanzetten. Hoe u dat doet leest u op de pagina over Artikelbeheer.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 27 mei 2019