Om een bonprinter te kunnen gebruiken moet u eerst software installeren. Sinds augustus 2016 is er een vernieuwde aansturing van hardware zoals bonprinters, pin terminal en paslezers. Dit heet e-Captain communications. Deze software is alleen geschikt voor Windows 7 of hoger. Voor XP en vista moet u dus de elders beschreven Dispi commport installeren en kunt u alleen Internet Explorer gebruiken.
Daarnaast moet u eerst de printer drivers installeren. Informatie over de printer drivers voor de door ons geleverde Star TSP100 bonprinter vind u op deze pagina.
Na het installeren van de stuurprogramma’s van de bon printer wordt de naam vaak tussen haken weergegeven. Dit wordt in de e-Captain kassa niet herkend als de bon printer. Hiervoor moet de naam van de bon printer aangepast worden.
Om de juiste bon printer te koppelen aan de kassa gaat u naar:
In een aantal gevallen kan het voorkomen dat het gewenst is om een (deel van de) kassabon ook op een andere printer uit te printen. Denk bijvoorbeeld een printer in de keuken van uw horeca zodat men in de keuken weet welke gerechten moeten worden bereid. Om extra bonprinters aan te sluiten gaat u eerst naar het Beheercentrum.
De extra bonnen komen er altijd uit, ook als het bon aantal op 0 staat.
Bij kopie bon komt alleen de originele bon uit de printer, er worden dan geen extra bonnen naar de extra printers (bijvoorbeeld in de keuken etc.) gestuurd.
Bij het opnieuw installeren van de kassa, een andere computer of kassa systeem zal de bonprinter opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Bij het aansluiten zal Windows automatisch zoeken naar het juiste stuurprogramma.
Mocht MS Windows het stuurprogramma niet automatisch kunnen installeren, dan zal u dit handmatig moeten doen:
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.