Het is in de kassa mogelijk om voor verschillende relaties een barbon bij te houden. Aan het eind van de avond rekent u dan de openstaande artikelen af.
Plaats de knop op een logische plek, bijvoorbeeld rechtsboven naast de andere relatieknoppen. Standaard heeft de kassa de betaalwijze Op artikelkaart. Controleer of u deze heeft, en zo niet maak deze aan via het plus icoon. Dit geld ook voor de knop Artikelkaart afrekenen.
De eerste keer dat de klant iets afneemt selecteert u de relatie met de zoek knop. Daarna slaat u de artikelen aan en klikt op de betaalwijze Op art.kaart.
De artikelen zijn nu zichtbaar op de artikelkaart. Elke volgende keer dat deze klant iets afneemt kunt u middels de knop BAR eenvoudig de laatste klanten oproepen.
U ziet de datum/tijd laatste aanslag en het aantal artikelen dat openstaat.
Indien er situaties zijn waarbij uw organisatie bepaalde verkopen gratis voor eigen gebruik wil boeken dan heeft de kassa daar geen speciale functie voor. Dit kan spelen als bijvoorbeeld de kassamedewerker zelf een frisdank neemt, een bestuurslid, scheidsrechter etc. die aan het werk is een consumptie gebruikt.
I.v.m. transparantie en mogelijk voorraad afboeking (indien in gebruik) is het vaak wel wenselijk dat deze artikelen aangeslagen worden.
Wij adviseren hiervoor de volgende werkwijze:
Een andere optie voor het registreren van het eigen gebruik is het werken met de betaalwijze Kruispost. Deze betaalwijze wordt ook gebruikt voor het afrekenen met consumptiebonnen, munten of waardebonnen.
Net als bij de consumptiebonnen gaat u als volgt te werk:
Een uitgebreide uitleg vind u op de pagina betalen met consumptiebonnen, munten of waardebonnen.
Indien er bijvoorbeeld een flesje fris voor eigen gebruik wordt gepakt dan slaat u die aan en drukt u op afrekenknop “Eigen gebruik”. De omzet van de frisdrank wordt weggeboekt tegen de grootboek rekening zoals bij eigen gebruik is ingesteld.
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.