CCV Smart (2-step) koppeling

 
 

PIN koppeling

Captain ondersteunt momenteel de CCV smart pin terminal. U heeft daarbij altijd een kassier terminal nodig. Deze print ook de PIN bon. Het pinpad voor de klant is een apart apparaat dat wordt aangesloten op de kassier terminal. De kassier terminal is via een kabel met de kassa verbonden. CCV Smart bestaat uit een A80 kassier terminal en een P400 klant terminal.

a80p400-new-cable-transparent-background-nl-2000x4000-1920x960

 

Ook de oude CCV smart, een VX520 met een VX820 is koppelbaar aan e-Captain.

USB aansluiting CCV smart

De A80 pinterminal en de VX520 pinterminal zijn alleen met de kassa te verbinden via een 2-step kassakoppelingskabel. Dit is een speciale USB kabel. bestel deze mee met de automaat.

Download de handleiding van de CCV A80/P400 (PDF)

Download de handleiding van de CCV VX520/VX820 (PDF)

PIN koppeling activeren

Voordat u de CCV smart PIN automaat kunt gebruiken moet u de PIN koppeling voor de kassa activeren.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Kassa instellingen.
  • Onderaan vind u de optie voor de PIN koppeling.
  • Selecteer bij PIN koppeling de optie CCV 2step.

 

pin-koppeling-ccv-01

 

  • Klik op Opslaan om de instellingen op te slaan.

Kassa instellen

 Als de PIN koppeling is geactiveerd kunt u per kassa een PIN automaat instellen.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Kassabeheer

 

pin-koppeling-ccv-02

 

  • Klik op het bewerken icoontje IconS Edit
  • Selecteer bij Grootboek kruisposten PIN de gewenste grootboekrekening.
  • Vul bij de optie COM poort PIN het poortnumer (9) in. Mocht poortnummer 9 niet werken vul dan een ander poortnummer in (een getal tussen 0 en 9)

 

pin-koppeling-ccv-03

 

Opmerking: Wij adviseren dat u de installatie laat uitvoeren door een professionele monteur van CCV. Wij mogen dit niet voor u doen. Een monteur kan alles uitpakken en ervoor zorgen dat alle instellingen goed zijn. Mocht een monteur vragen hebben met betrekking tot e-Captain, laat hem of haar dan even bellen met onze helpdesk.

Kruispost instellen voor creditcards

Standaard worden alle transacties van de PIN automaat op de grootboekrekening ingevuld bij kruisposten PIN geboekt. Indien u creditcard transacties op een andere grootboekrekening wilt boeken kunt u dat instellen.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Kassabeheer

 

pin-koppeling-ccv-02

 

  • Klik op het bewerken icoontje IconS Edit

 

pin-koppeling-ccv-04

 

  • Vul bij Kaartcodes de codes van de creditcard in. U kunt meerdere codes opgeven gescheiden door komma's.
  • Selecteer bij Grootboek kruisposten de gewenste grootboekrekening.

 

U kunt hier opgeven welke betaalkaarten op een andere grootrekening geboekt moeten worden door opgave van een kaartcode gescheiden door komma’s. Bijvoorbeeld VISA, Mastercard. De kaartcode kunt u terugvinden op de PIN bon. Let op! uw leverancier hanteert een 2 letterige kaartcode, deze wordt door e-Captain vertaald naar een naam. Indien de 2 letterige code onbekend is in e-Captain ziet u op de bon alleen deze code. U kunt deze dan doorgeven aan de helpdesk en deze zal dan worden toegevoegd aan de vertaal lijst.

Bij de codes dienen de codes zoals deze door de automaat worden teruggemeld ingevoerd te worden (komma gescheiden, niet hoofdlettergevoelig). VISA, ECMC en AMEX. Dit kunt u vinden op de e-Captain bon bij raadpleeg kassabon. De 2e kaartcode optie is voor als er nog een extra splitsing nodig is voor bijvoorbeeld Chipknip of giftcards. Indien een code NIET gespecificeerd is wordt de algemene Grootboek kruisposten PIN gebruikt. Uitdrukkelijk wijzen wij erop dat een kaartcode door uw leverancier toegevoegd (of in theorie zelfs gewijzigd) kan worden en dat u dan de instelling hierop dient aan te passen.

U bent er uiteraard zelf verantwoordelijk voor dat bij het afletteren van de bankafschriften de juiste grootboekrekening wordt tegengeboekt.

Alternatief voor PIN automaten

Indien u (te) weinig transacties heeft om een PIN automaat voor aan te schaffen dan kunt u ook de optie overwegen om uw leden en gasten met hun telefoon te laten betalen. U heeft dan geen PIN automaat nodig.

Als u de module Online Betalen (iDEAL) afneemt kunt u op de kassa een QR code laten genereren waarmee u gasten met hun telefoon kunnen afrekenen. Uw gasten scannen met een bank-app op hun telefoon de QR code en betalen zo via iDEAL de rekening. U leest er meer over op de pagina Betalen met een smartphone (QR code).

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 2 februari 2021

Was deze informatie nuttig?