Geld pinnen via de kassa (geld opnemen)

 

0 euro artikel aanmaken

Het is mogelijk om uw leden en gasten via de kassa geld te laten opnemen zonder dat zij iets kopen. U fungeert dan als het ware als pinautomaat.

Om iemand geld te kunnen laten pinnen moet u eerst een € 0,00 artikel aanmaken. Het is namelijk niet mogelijk de kassa af te slaan als er geen artikel verkocht wordt.

  • Ga in Ledenbeheer naar Artikelbeheer
  • Klik op de gele plus  IconS Plusje om een nieuw artikel aan te maken.
  • Geef het artikel een naam
  • Vul bij prijs € 0,00 in
  • De overige velden zijn verder niet relevant.

 

geld-pinnen-via-kassa-01 2

Geld pinnen knop aanmaken

Nadat het 0-Euro artikel is aangemaakt kunt u de kassaknop aanmaken.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Basis indeling
  • Klik links onder in beeld op de gele plus IconS Plusje om een nieuwe knop toe te voegen
  • Selecteer bij Soort knop de optie Artikel
  • Geef bij Omschrijving de naam van de knop op.

 

geld-pinnen-via-kassa-03

 

  • Klik op Opslaan om de knop op te slaan
  • Sleep de knop naar een lege plaats in het afreken scherm (zie onderstaand voorbeeld)

 

geld-pinnen-via-kassa-04

Geld pinnen

Om uw leden en gasten geld te laten pinnen gaat u als volgt te werk.

  • Sla het 0-Euro artikel aan op de kassa
  • Vul het te pinnen bedrag in op de kassa
  • Klik op de knop PIN om de artikelen af te slaan.Het bedrag wordt naar uw PIN terminal gestuurd waar u de betaling verder afhandeld. Let op: de kassalade wordt alleen automatisch geopend als dit is aangevinkt bij de knop “PIN” (zie basis indeling)

 

geld-pinnen-via-kassa-05

 

Het 0-Euro artikel wordt verder niet geregistreerd in de boekhouding. E-Captain maakt zelf automatisch de bij deze transactie behorende memoriaal boekingen aan in de boekhouding.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Wilt u dat onze supportafdeling met u meekijkt op de PC? Download dan voordat u belt eerst e-Captain Remote Support Support.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 30 november 2018