Pinnen zonder kassakoppeling

 

Algemeen

Indien u een PIN automaat heeft die niet ondersteund wordt, dan kunt u deze wel gebruiken maar dan in een zogenaamde off-line opstelling. Dit betekent dat u de PIN geheel los van de kassa gebruikt.

PIN knop aanmaken

Standaard is de knop PIN al aanwezig op de kassa. Mocht dit toch niet het geval zijn dan kunt u deze zelf aanmaken.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Basis indeling
  • Klik links onder in beeld op de gele plus IconS Plusje om een nieuwe knop toe te voegen
  • Selecteer bij Soort knop de optie PIN
  • Geef bij Omschrijving de naam van de knop op.
  • Vink de optie Extra betalen toestaan aan.
  • Vink de optie Bij 0 bedrag restantbedrag betalen aan.

 

kassa-pin-betalen-01

 

  • Klik op Opslaan om de knop op te slaan
  • Sleep de knop naar een lege plaats in het afreken scherm (zie onderstaand voorbeeld)

 

kassa-pin-betalen-02

Met PIN betalen

Om met PIN af te rekenen gaat u als volgt te werk.

  • Sla de gewenste artikelen aan op de kassa

 

pinnen-zonder-koppeling01

 

  • Nu voert u handmatig het totaalbedrag zoals dat op het kassascherm staat in op de PIN terminal. (in dit voorbeeld is dat € 8,25)
  • De klant voert zijn pas in en voert de transactie uit.
  • Als de transactie geslaagd is drukt u op de kassa op de knop PIN om de transactie op de kassa af te slaan. De kassa geeft nu eventueel een pop-up Extra omschrijving. Hier kunt u het transactienummer invullen en bv de naam van de persoon, bij Extra omschrijving en u drukt op opslaan.
  • De kassa print een bon met daarop betaalwijze PIN.

 

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 2 februari 2021

Was deze informatie nuttig?