Retourpinnen (CCV pinautomaten)

 

Algemeen

Retourpinnen, het terugboeken van een betaling die met PIN is gedaan, wordt door de meeste PIN terminals ondersteund. De PIN terminals die e-Captain ondersteunt bieden echter deze mogelijkheid niet via de kassa. U moet de daadwerkelijke retour transactie starten via de PIN terminal. Neem voor het aanvragen van deze functie en de details contact op met uw PIN aanbieder.

Als het retourpinnen actief is op uw terminal adviseren wij de onderstaande werkwijze om het geheel administratief in orde te maken.

Retourpinnen knop aanmaken

Voeg eerst de knop Retourpinnen toe aan het kassascherm.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Basis indeling
  • Klik links onder in beeld op de gele plus IconS Plusje om een nieuwe knop toe te voegen
  • Selecteer bij Soort knop de optie PIN
  • Geef bij Omschrijving de naam van de knop op.
  • Vink de optie Extra omschrijving vragen aan.
  • Vink de optie Bij 0 bedrag restant betalen aan.

 

retourpinnen03

 

  • Klik op Opslaan om de knop op te slaan
  • Sleep de knop naar een lege plaats in het afreken scherm (zie onderstaand voorbeeld)

 

retourpinnen02

Retourpinnen

Om retour te pinnen gaat u als volgt te werk.

  • Selecteer op het numerieke toetsenbord het aantal dat u retour wilt aanslaan en klik daarna op de Retour knop.
  • Selecteer vervolgens het desbetreffende artikel wat u retour wilt aanslaan.
  • Herhaal deze stappen als u meerdere artikelen retour wilt aanslaan.
  • U kunt ook met de knop Retour een kassabon retour aanslaan.

Lees ook de handleiding Retouren aanslaan.

 

retourpinnen04

  • Nu voert u het totaalbedrag zoals dat op het kassascherm staat in op de PIN terminal volgens de retourpin instructie van de aanbieder. (in dit voorbeeld is dat € 7,00)
  • De klant voert zijn pas in en voert de transactie uit.
  • Als de transactie geslaagd is drukt u op de kassa op de knop Retourpinnen om de transactie op de kassa af te slaan. De kassa geeft nu een pop-up Extra omschrijving. Hier kunt u het transactienummer invullen en bv de naam van de persoon, bij Extra omschrijving en u drukt op opslaan.

 

retourpinnen05

 

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 19 februari 2021

Was deze informatie nuttig?