Retourpinnen (Wipay pinautomaten)

 

Algemeen

Retourpinnen, het terugboeken van een betaling die met PIN is gedaan, wordt door de meeste PIN terminals ondersteund.  Alle WiPay terminals zijn technisch geschikt voor retourpinnen. Dit moet u wel bij uw afhandelaar aanvragen en hier kunnen (branche) voorwaarden aan gesteld worden. Vanwege de veiligheid staat retourpinnen in e-Captain standaard uit.

Retourpinnen activeren

Als uw Wipay pinautomaat door uw afhandelaar is ingesteld voor retourpinnen dan kunt u in e-Captain de retourpinnen optie activeren.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Cloud PIN.

 

cloud-pin-retourpinnen-01

 

  • Klik op het bewerken icoontje IconS Edit om de instellingen van de PIN automaat aan te passen.

 

cloud-pin-retourpinnen-02

 

Retourpinnen maximumbedrag Vul hier het maximum bedrag in wat retour gepind kan worden. Let op: de banken stellen ook limieten. Deze zijn maximaal € 100,00 retour per transactie, maximaal € 500,00 in totaal per dag en maximaal 10 retourtransacties per dag. Als een dergelijke limiet wordt overschreden ziet u dat in het scherm
Retourpinnen beperken tot Selecteer hier eventueel de kassa gebruikers die de retourpinnen optie mogen gebruiken. Als u dit leeg laat dan mag iedere kassa gebruiker de retourpin optie gebruiken.

Retourpinnen

Om retour te pinnen gaat u als volgt te werk.

  • Selecteer op het numerieke toetsenbord het aantal dat u retour wilt aanslaan en klik daarna op de Retour knop.
  • Selecteer vervolgens het desbetreffende artikel wat u retour wilt aanslaan.
  • Herhaal deze stappen als u meerdere artikelen retour wilt aanslaan.
  • U kunt ook met de knop Retour een kassabon retour aanslaan.

Lees ook de handleiding Retouren aanslaan.

  •  Klik op Zoeken om de desbetreffende relatie te selecteren. Bij retourpinnen moet een relatie gekozen worden. Als de aanschaf anoniem is gedaan, voer de relatie dan in.

 

cloud-pin-retourpinnen-03

 

  • Druk op PIN om het retourpinnen op de pinautomaat te starten. Als er een negatief bedrag op de kassa staat en u kiest betaalwijze pin dan wordt automatisch retourpinnen gestart. U ziet dit door de tekst in het rood achter het negatieve bedrag

 

cloud-pin-retourpinnen-04

 

  • Op de pinautomaat ziet u het bedrag zonder min teken!
  • Degene die zijn pas gebruikt ontvangt het geld op de daaraan gekoppelde bankrekening, meestal de volgende dag maar dit hangt af van uw contract.

 

Het maakt niet uit hoe er oorspronkelijk betaald is, dit kan ook contant zijn maar als u retour wilt geven en te weinig kasgeld heeft kunt u ook (een deel) retourpinnen. Daardoor is er dus ook geen validatie tegen de oorspronkelijke kassabon.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 19 februari 2021

Was deze informatie nuttig?