Aanbiedingen aanmaken en beheren

 

Aanmaken aanbiedingen

Om een aanbieding aan te maken gaat u in de module Ticketing naar de optie Aanbiedingen.

  • Ga in Ticketing naar het onderdeel Aanbiedingen

 

ticketing-07

 

uitroepteken-icon Het uitroepteken geeft aan dat er nog geen tickets zijn ingesteld
IconS Groen Een groen bolletjes betekent dat de aanbieidng zichtbaar is op de website. Een leeg bolletje geeft aan dat de aanbieding niet zichtbaar is op de website
IconS Edit Klik op bewerken om een bestaande aanbieding aan te passen
IconS Delete Klik op het kruisje om een bestaande aanbieding te verwijderen.

 

  • Klik op de gele plus IconS Plusje om een nieuwe aanbieding toe te voegen.

 

Een aanbieding bestaat uit meerdere tabbladen die u moet invullen.

Tabblad Algemeen

ticketing-08

 

Categorie Selecteer de categorie van de aanbieding.
Soort Selecteer of dit een tijdelijke of doorlopende aanbieding is.
Aanbieding Vul hier de titel van de aanbieding in.
Uitgelichte afbeelding Selecteer (of upload) hier een afbeelding die bij de aanbieding op de website wordt getoond.
Korte omschrijving Vul hier een korte omschrijving in van de aanbieding.
Publicatie periode Vul hier de periode in waarin de aanbieding op de website wordt gepubliceerd.
Bestel periode Vul hier de periode in dat de aanbieding besteld kan worden.
Max. kaarten leden Vul hier het maximum aantal items in wat een lid kan bestellen.
Max. aantal introducées Vul hier (indien van toepassing) het maxium aantal introducées in wat een lid mag opgeven.
iDeal verplicht Selecteer of betalen met iDeal verplicht is of niet. (alleen van toepassing indien u ook de Online betalen iDEAL gebruikt)
Wachtlijst optie? Selecteer hier of u ook een wachtlijst toestaat voor de aanbieding.

Tabblad Pagina

ticketing-09

 

Afbeelding 1 Selecteer (of upload) hier een afbeelding om bij de aanbieding te tonen op de detailpagina van de aanbieding.
Afbeelding 2 Selecteer (of upload) hier een afbeelding om bij de aanbieding te tonen op de detailpagina van de aanbieding.
Tekst Hier kunt u met de tekst editor een tekst plaatsen inclusief links en extra afbeeldingen.

Tabblad Besloten tekst

ticketing-10

 

Besloten tekst Hier kunt u met de tekst editor een tekst plaatsen inclusief links en extra afbeeldingen. Deze tekst is alleen zichtbaar als leden zijn ingelogd in de website.

Tabblad Tickets

Indien u voor een aanbieding ook tickets uitgeeft (bijvoorbeeld voor concerten of theatervoorstellingen) kunt u hier de tickets koppelen.

 

ticketing-11

 

Startdatum/tijd Geef een startdatum/tijd op van de tickets
Einddatum/tijd Geef een einddatum/tijd op van de tickets
Omschrijving Geef eventueel een omschrijving op
Locatie Vul eventueel een locatie in
Plaats Vul eventueel een plaats in
Artikel leden Koppel hier het artikel voor de leden
Artikel introducée Koppel hier het artikel voor de introducées
Reguliere prijs Vul hier de reguliere verkoopprijs in
Inkoop prijs Vul hier de inkoop prijs in
Aantal Vul hier het aantal tickets in dat u aanbied
E-Ticket PDF toevoegen Voeg hier eventueel het e-ticket als PDF toe. Deze optie is alleen beschikbaar indien u ook de Online betalen iDEAL gebruikt. Als er al bestellingen geplaatst zijn kunt u ook geen e-tickets meer toevoegen.

Tabblad Bestellingen

Op het tabblad Bestellingen ziet u alle bestelde tickets. U kunt hier ook handmatig een bestelling toevoegen.

 

ticketing-12

 

  • Klik op de gele plus IconS Plusje om handmatig een nieuwe bestelling toe te voegen.

 

ticketing-13

 

Naam Selecteer de relatie uit ledenbeheer
Betreft introducée? Vink aan of het een bestelling voor een introducée betreft
Huidige bestelling Hier wordt het aantal besickbare tickets getoond
Ticket Selecteer hier het ticket waar het om gaat
Aantal Selecteer hier het gewenst aantal tickets voor de bestelling

 

Als u handmatig een bestelling toevoegt wordt automatisch een artikelregel op de artikelkaart van het lid geplaatst die u kunt factureren of incasseren.

Tabblad Wachtlijst

Op het tabblad Wachtlijst ziet u een overzicht van relaties die op de wachtlijst voor een ticket staan. Indien er weer tickets beschikbaar komen kunt u hier ook tickets toewijzen aan de personen op de wachtlijst.

 

ticketing-14

 

  • Klik op de gele plus IconS Plusje om handmatig iemand aan de wachtlijst toe te voegen.

 

ticketing-15

 

Naam Selecteer de relatie uit ledenbeheer
Betreft introducée? Vink aan of het een bestelling voor een introducée betreft
Huidige bestelling Hier wordt het aantal besickbare tickets getoond
Ticket Selecteer hier het ticket waar het om gaat
Aantal Selecteer hier het gewenst aantal tickets voor de bestelling

 

Wachlijst toewijzen

Indien er weer tickets beschikbaar zijn kunt u in het tabblad Wachtlijst tickets toewijzen aan de personen op de wachtlijst.

 

ticketing-16

 

  • Selecteer de gewenste tickets en klik op Tickets toewijzen. e-Captain wijst dan automatisch de beschikbare tickets toe aan de leden op de wachtlijst.

 

ticketing-17

 

  • Klik op Volgende om terug te keren naar het tabblad Wachtlijst.

 

Afwijzingen mailen

Indien de tickets zijn uitverkocht en er nog mensen op de wachtlijst staan kunt u de leden op de wachtlijst een afwijzing mailen. De e-mail template vind u terug in de module Mailing bij de templates.

 

ticketing-18

 

  • Selecteer de gewenste tickets en klik op Afwijzingen mailen.

 

ticketing-19

 

  • Klik op Nu versturen om de afwijzing te mailen naar de relaties op de wachtlijst.

 

ticketing-21

 

  • Klik op Terug om terug te keren naar de aanbieding.
 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Wilt u dat onze supportafdeling met u meekijkt op de PC? Download dan voordat u belt eerst e-Captain Remote Support Support.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 21 april 2020