Hoe selecteer ik een ander afzend e-mailadres?

 

Afzender selecteren

Als u een mailing aanmaakt doorloopt u een paar stappen. U maakt eerst de mailing aan in Concepten, daarna koppelt u ontvangers aan de mailing en als laatste gaat u de mailing verzenden. In deze laatste stap kunt u ook de afzender van de mailing selecteren. Afhankelijk van uw rechten ziet u hier meerdere e-mailadressen. Standaard gebruikers kunnen kiezen uit het algemene e-mailadres van de vereniging en het aan hun eigen account gekoppelde e-mailadres. Standaard wordt het e-mailadres van de gebruiker als afzendadres gebruikt.

mailing-afzender-selecteren01

Meerdere e-mailadressen kunnen selecteren

Om uit meerdere e-mailadressen het afzendadres te kunnen selecteren heeft u als standaard gebruiker meer rechten nodig. Als gebruiker heeft u dan minimaal "kijk"-rechten nodig op het onderdeel e-mailaccounts in het Beheercentrum.

Deze rechten kunnen door de beheerder van uw e-Captain versie worden ingesteld bij Rechten & Gebruikers.

 

mailing-afzender-selecteren02

 

Beheerders en gebruikers met deze rechten kunnen nu naast het standaard e-mailadres van de vereniging en hun eigen e-mailadres ook de e-mailadressen van de andere e-Captain gebruikers selecteren als afzend e-mailadres.

Maakt u ook gebruik van e-mailaccounts voor uw vereniging via e-Captain dan kunt u ook uit die e-mailadressen het afzendadres selecteren.

 

mailing-afzender-selecteren03

Standaard e-mailadres vereniging instellen

Het standaard e-mailadres van uw vereniging kunt u instellen in het Beheercentrum.

  • In het Beheercentrum gaat u naar Captain instellingen en selecteert u de optie Algemene instellingen Captain.
  • Bij e-mailadres vult u het standaard e-mailadres van uw vereniging in wat als standaard afzendadres van mailing wordt gebruikt.

 

mailing-afzender-selecteren04

 

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Wilt u dat onze supportafdeling met u meekijkt op de PC? Download dan voordat u belt eerst e-Captain Remote Support Support.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 16 oktober 2017