Waarom werkt mijn iFrame niet meer?

 

Wat is een iFrame?

Een iFrame is een stukje HTML code waarmee je de inhoud van een andere website in je eigen website kunt tonen. Je plaatst een kader in je eigen website waarin de informatie van een andere website getoond wordt. Dit wordt bijvoorbeeld veel gebruikt om Youtube video's in websites te tonen.

 

iframe-01

 

Maar met een iFrame kun je dus ook hele webpagina's of formulieren tonen. In onderstaand voorbeeld zie je dat we in deze helpwebsite de website van dispi tonen.

Problemen met iFrames

Feitelijk is een iFrame een website in een website. U denkt dat u op een bepaalde website aan het kijken bent maar in werkelijkheid ziet u de informatie van een andere website. Dat is precies wat vaak bij phishing ook het probleem is.

Zolang het om uitsluitend het tonen van informatie gaat zoals bij een Youtube video dan levert dit zelden problemen op. Maar zodra u in een iFrame om informatie van de gebruiker gaat vragen zoals met een aanmeldformulier dan is het een ander verhaal. De gebruiker denkt dan dat hij/zij de informatie invult op uw website terwijl dat feitelijk niet zo is.

Om de gebruiker te beschermen tegen gevaren van deze methode hebben de meeste browsers (zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Micorsoft Edge en Apple Safari) extra beveiligingsmaatregelen genomen om te voorkomen dat kwaadwillenden op deze manier persoonlijke informatie kunnen ontfrutselen.

Indien u dus op uw website een e-Captain aanmeldformulier insluit met een iFrame dan zal dit in veel gevallen door de browser worden geblokkeerd. Dit probleem speelt alleen indien u, uw website niet in e-Captain heeft onder gebracht maar heeft ondergebracht bij een externe partij.

De oplossing

Om problemen met het gebruik van een iFrame te voorkomen zijn er twee oplossingen.

Oplossing 1: breng uw website onder in e-Captain.

In de module Websitebeheer, een van de standaard modules, kunt u uw verenigingswebsite maken. Er is een perfecte integratie met alle e-Captain diensten en mogelijkheden, zoals online aanmelden als lid, aanmelden voor activiteiten, vraag en aanbod, reserveringen, online donaties, leden zoeken leden, webshop, online forum, inzien en wijzigen van de eigen gegevens (mijn “vereniging”).

Indien gewenst kunnen wij u helpen met een website of pagina’s, maar als u daar geen tijd voor heeft kunt u uw website ook door ons laten verzorgen. Van het ontwerp tot en met de bouw en implementatie. Zelfs uw domeinnaam kunt u bij ons onderbrengen.

 

Oplossing 2: een link maken naar e-Captain

U kunt ook vanuit uw externe website een link maken naar de aanmeldpagina van e-Captain of bijvoorbeeld linken naar de besloten Mijn Captain ledenwebsite.

Een webpagina in e-Captain heef standaard een URL in de vorm van verenigingnaam-site.e-captain.nl. De link naar het standaard aanmeldformulier is dan bijvoorbeeld: https://captaindemo-site.e-captain.nl/aanmelden. Naar de Mijn Captain ledenwebsite is dat bijvoorbeeld: https://captaindemo-site.e-captain.nl/mijn-captain/login?r.

De gebruiker wordt via een link dus doorgestuurd van uw eigen website naar e-Captain. Omdat de gebruiker dan ineens op verenigingnaam-site.e-captain.nl terecht komt zou een gebruiker ook kunnen gaan twijfelen. Dit kunt u oplossen door een zogenaamd subdomein te gebruiken die aan e-Captain gekoppeld kan worden zoals bijvoorbeeld leden.verenigingnaam.nl.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 5 oktober 2020

Was deze informatie nuttig?