Welke e-mails worden verstuurd als iemand zich inschrijft voor een activiteit?

 
 

Welke e-mails worden verstuurd als iemand zich inschrijft voor een activiteit?

Als gebruikers zich via de website inschrijven voor een activiteit dan worden er door e-Captain diverse e-mailberichten verstuurd. Maar welke zijn dat precies? En waar vind ik die teksten terug? Dat leggen we u hieronder uit.

E-mails vanuit het formulier (optioneel)

Om je in te kunnen schrijven voor een activiteit via de website vult een gebruiker het formulier in wat terug te vinden is in Websitebeheer  --> Formulieren --> Ledenbeheerkoppeling --> Formulieren voor personen --> Activiteiten inschrijven (standaard formulier). Dit kan overigens ook een door u zelf gemaakt formulier zijn van het type Activiteiten formulier.

 

E-mail 1 (naar de vereniging)

In het tabblad Eigenschappen van het formulier kunt u bij “e-mailbericht naar vereniging” de standaard e-mail template selecteren zodat u als vereniging een kopie ontvangt van de in het formulier ingevulde gegevens. Deze e-mailtemplate vind u terug in Mailing --> Formulieren --> “Formulier naar vereniging”.

 

E-mail 2 (naar de gebruiker)

In het tabblad Eigenschappen van het formulier kunt u bij “Extra e-mailbericht naar de persoon die het formulier invult” de standaard e-mail template selecteren zodat de website bezoeker ook een kopie ontvangt van de in het formulier ingevulde gegevens. Deze e-mailtemplate vind u terug in Mailing --> Formulieren --> “Reactie naar website bezoeker”.

Deze twee berichten worden verstuurd zodra een gebruiker het formulier heeft ingevuld. Deze twee e-mailberichten zijn optioneel. Door deze opties in de eigenschappen van het formulier leeg te laten zullen deze berichten niet worden verstuurd.

 

Begeleidend schrijven (naar de gebruiker)

Om het aantal e-mailberichten naar de gebruiker te beperken kunt u er ook voor kiezen E-mail 2 niet te gebruiken maar in plaats daarvan de optie Begeleidend schrijven te gebruiken. De tekst van de optie Begeleidend schrijven wordt automatisch aan de Mijn Captain mail (E-mail 3) toegevoegd.

Mijn Captain e-mails

E-mail 3 (naar de gebruiker)

Een ingevuld Ledenbeheer koppeling formulier zorgt er altijd voor dat er een Mijn Captain e-mail wordt verstuurd. In dat bericht wordt gevraagd om de aanmelding te bevestigen. Dit e-mail bericht is een samengesteld bericht uit de Mijn Captain template. Deze template vind u terug in Mailing --> Templates --> “Mijn Captain: aanmelding of inschrijving”. De tekst wordt samengesteld uit de tabbladen Aanhef, Activiteit en Slottekst.

Overige activiteiten e-mails

Aan een activiteit kunnen meerdere e-mailberichten worden gekoppeld voor bijvoorbeeld het sturen van herinneringen of een annulering. Deze stelt u in bij de activiteit in het tabblad Inschrijven.

De templates voor deze e-mail berichten vind u terug in Mailing --> Activiteiten templates.

Indien een deelnemer verplaatst wordt van de ene activiteit naar een andere activiteit dan wordt er een Mijn Captain e-mail gestuurd.  Deze template vind u terug in Mailing --> Templates --> “Mijn Captain: aanmelding of inschrijving”. De tekst wordt samengesteld uit de tabbladen Aanhef, Act verplaatsing en Slottekst.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 

TeamViewer

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van TeamViewer. Met TeamViewer kunnen wij op afstand uw computer overnemen.

 Download TeamViewer

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 28 december 2018