Cappie Beheer app instellingen

 

Cappie beheer

In Cappie beheer kunt u diverse onderdelen beheren. Aan de rechterkant ziet u een telefoon waarop de app te zien is. Hierdoor is het niet noodzakelijk om de app op uw smartphone/tablet te bekijken.

App instellingen

  • algemene instellingen (club logo, logintekst, pincode instellen kleurschema enz)
  • sponsor / uitgelicht scherm
  • pushberichten aanmaken en versturen

cappie-beheer-instellingen

Algemene instellingen

Ga naar Beheercentrum > Cappie > App instellingen
 

cappie-beheer-app-instellingen

 
Menu indeling
Cappie bestaat uit meerdere menu's. Als u op de paarse knop Indelen klikt komt u terecht in onderstaand scherm.

 

cappie-menu-indeling

In de afbeelding ziet u 3 kolommen die zijn onderverdeeld in 3 categorieën. 

Tabbladen: dit is het menu dat aan de onderkant van de app te zien is. In dit menu zijn alleen iconen zichtbaar.

menu-tabbladen

 

Zijmenu: dit is het menu dat zichtbaar is aan de linkerkant van het scherm. U kunt dit scherm openen door op het hamburger icoon menu-hamburger-icoon te drukken. Nu opent het zijmenu. Dit kan er als volgt uit zien.


menu-zijmenu-voorbeeld

 

Geen menu: de laatste optie is een pagina opnemen in de app die niet zichtbaar hoeft te zijn in de menu's. Dit kunt u bijvoorbeeld gebruiken als u een pushbericht stuurt met een link naar een specifieke pagina over dat onderwerp.

 

Clublogo
Logo wordt o.a. getoond bij het inlogscherm. Als u Cappie Branded heeft dan wordt uw logo ook getoond bij het instellingenscherm.


Inloggen App / Mijn Captain

Inloggen in de app of Mijn Captain kan op verschillende manieren.

  • Niet verplicht, toon eemalig inlogscherm met gast toegang: bij het opstarten van de app wordt eenmalig een inlogscherm getoond. Als u dan kiest voor gast dan heeft u toegang tot de app.
  • Niet verplicht, toon geen inlogscherm: inloggen wordt niet gevraagd.
  • Verplicht: u bent verplicht om in te loggen anders heeft u geen toegang tot de app.
  • Uitgeschakeld: als u de app opstart komt u zonder in te loggen meteen op de startpagina.

Logintekst

  • De mogelijkheid voor verduidelijking dat mensen kunnen inloggen met hun "Mijn Captain gegevens".
     

Pincode instellen verplicht? (na inloggen)

  • U heeft hier de keuze Verplicht / Niet verplicht. U kunt dit verplicht stellen als uw app gevoelige informatie toont, zoals een ledenlijst.

 

Kleurenschema

  • U kunt een standaard kleurenschema kiezen of u kunt een primaire en secundaire kleur instellen.
  • Primaire kleur wordt gebruikt bij achtergrondkleur van het menu
  • Secundaire kleur wordt gebruikt bij kopteksten, links, knoppen

App stijl

  • Keuze uit 2 opties en dat zijn Meekleurende headers of Normale headers.

 

Meekleurende headers (achtergrondkleur menu: paars , kopteksten oranje)

cappie-beheer-meekleurende-headers 

Normale headers (achtergrondkleur menu: wit, kopteksten oranje)

cappie-beheer-normale-headers

 

Downloads pagina?

  • Systeempagina in het zijmenu, waar je gedownloade bestanden terug vindt. In Cappie is het mogelijk dat je bestanden kunt downloaden naar je smartphone/tablet.

 

downloads-in-zij-menu

 

  • De gedownloade bestanden kunt u bekijken op de systeem app-pagina Downloads. Hier wordt de bestandsnaam en de grootte getoond. Als u op het bestand klikt dan wordt het bestand geopend met de app op uw smarthphone/tablet die dit ondersteunt.

 

downloads

Menu indeling

cappie-beheer-algemene-instellingen 2


Menu indeling
Cappie bestaat uit meerdere menu's. Als u op de paarse knop Indelen klikt komt u terecht in onderstaand scherm.

 

cappie-menu-indeling


In de afbeelding ziet u 3 kolommen die zijn onderverdeeld in 3 categorieën. 

Tabbladen: menu dat aan de onderkant van de app te zien is. In dit menu zijn alleen iconen zichtbaar.

menu-tabbladen

 

Zijmenu: menu dat zichtbaar is aan de linkerkant van het scherm. U kunt dit scherm openen door op het hamburger icoon menu-hamburger-icoon te drukken. Nu opent het zijmenu. Dit kan er als volgt uit zien.


menu-zijmenu-voorbeeld

 

Geen menu: de laatste optie is een pagina opnemen in de app die niet zichtbaar hoeft te zijn in de menu's. Dit kunt u bijvoorbeeld gebruiken als u een pushbericht stuurt met een link naar een specifieke pagina over dat onderwerp.

Sponsor / Uitgelicht scherm voorbeeld

cappie-beheer-sponsor-uitgelicht-scherm-voorbeelden


Dit scherm wordt kort weergegeven voordat de app uiteindelijk is opgestart. Hier kan bijvoorbeeld een afbeelding van een sponsor staan of een tijdelijk aandachtspunt voor de leden.

  • Opstartscherm: +/- 3 á 4 seconden in beeld
  • Promotie-/ sponsorscherm: 2 t/m 6 seconden instelbaar
  • Startscherm zelf instelbaar: informatie tonen in app

In ons voorbeeld is ziet u een aankondiging van 2 kroketten op brood nu 3 euro. Onder de foto ziet u een voortgangsbalkje. In het beheercentrum kunt de seconden opgeven hoe lang de advertentie in beeld mag zijn.

 

sponsor-uitgelicht-scherm

Sponsor / Uitgelicht scherm beheer

cappie-beheer-sponsor-uitgelicht-scherm

 

Titel

  • Geef de titel op die zichtbaar is in het laadscherm.

 

Afbeelding

  • Klik op de paarse knop Zoek om een afbeelding te koppelen

 

Aantal seconden in beeld

  • Geef hier het aantal seconden op dat het logo / sponsor / advertentie in beeld staat. Keuze uit 2 t/m 6 seconden.

Pushkanaal aanmaken

cappie-beheer-pushkanaal-aanmaken

 

Pushberichten kunnen sturen?

  • Hier kunt u aangeven of het mogelijk is dat er pushberichten verstuurd kunnen worden. Keuze uit Ja of Nee.

 

Pushkanalen waarop men kan abonneren

  • U kunt hier een pushkanaal aanmaken waarop de gebruikers kunnen abonneren. Afgelastingen zou een voorbeeld van een pushkanaal kunnen zijn. Gebruikers die geabonneerd zijn op dit kanaal ontvangen meteen het laatste nieuws op gebied van Afgelastingen. Meer informatie kunt u lezen op de pagina Pushberichten versturen met Cappie.
  • Klik op het gele plus IconS Plusje icoontje om een nieuw kanaal aan te maken

    cappie-beheer-pushkanaal-toevoegen

  • Vul hier de naam van het pushkanaal in. Voorbeeld kan zijn "Biljart".

pushberichten-aanmaken-en-versturen-pushkanaal-aanmaken

 

Nu u het pushkanaal heeft aangemaakt wordt het tijd om het pushbericht aan te maken en te gaan versturen naar uw leden.

 

Meer informatie pushberichten aanmaken en versturen

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 

TeamViewer

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van TeamViewer. Met TeamViewer kunnen wij op afstand uw computer overnemen.

 Download TeamViewer

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 3 juli 2019