Mijn Captain inloggegevens versturen

 

Binnen e-Captain heeft de vereniging de mogelijkheid een leden aanmeld/inlog pagina aan te maken. Via deze pagina kunnen leden gegevens inkijken en wijzigen of bijvoorbeeld inschrijven voor activiteiten. Voorbeelden van de mogelijkheden zijn:

  • Wijzigen NAW gegevens
  • Inkijken eigen persoonsgegevens
  • Inlognaam en wachtwoord wijzigen
  • Financieel overzicht
  • Besloten bestanden en/of pagina’s
  • Activiteiten overzicht
  • Forum
  • Opzeggen lidmaatschap
  • Roeireserveringen (optionele module)
  • Schademeldingen (optionele module)
  • Leden zoeken leden (optionele module)
  • Smoelenboek (optionele module)

Om deze functionaliteit in gebruik te nemen moet een inlog mogelijkheid geplaatst worden op de webpagina van de vereniging en dient het lid te beschikken over inloggegevens voor het Mijn Captain gedeelte van de website.

Inloggegevens Mijn Captain

De inloggegevens voor Mijn Captain zijn op verschillende manieren te verkrijgen:

  • Inloggegevens worden verstuurd bij het aanmelden van een nieuw lid.
  • Inloggegevens worden verstuurd na autorisatie van een nieuw lid.
  • Inloggegevens worden individueel verstuurd via de leden kaart.
  • Inloggegevens worden als batch verstuurd per soort lid/alle leden.

Inloggegevens nieuw lid

Als een nieuw lid zich aanmeld via de website van een vereniging, is het mogelijk deze direct of na autorisatie de inloggegevens voor Mijn Captain te sturen.

  • Ga in het hoofdmenu naar Beheercentrum
  • Kies voor het item Mijn Captain
  • Klik op Algemene Instellingen

Mcinloggenleden 007

 

  • Kies hier voor Direct versturen bij aanmelding of Versturen na verificatie ledenbeheer.

Logingegevens individueel versturen

Mocht ervoor gekozen zijn om de logingegevens voor nieuwe leden niet automatisch te versturen, dan is het mogelijk om deze te versturen via de ledenkaart.

  • Ga in het hoofdmenu naar Ledenbeheer.
  • Selecteer het lid waarnaar de logingegevens verstuurd moeten worden.
  • Open de ledenkaart en klik op het tabblad Mijn Captain.

Mcinloggenleden 008

 

  • Klik op de knop E-mail logingegevens.

Logingegevens naar alle leden versturen

Mocht ervoor gekozen zijn om de logingegevens voor nieuwe leden niet automatisch te versturen, dan is het mogelijk om deze naar alle leden of een groep van leden te versturen via het beheercentrum.

  • Kies in het hoofdmenu voor het Beheercentrum
  • Ga naar het item Mijn Captain
  • Kies voor Verstuur Mijn Captain accounts

 

Mcinloggenleden 009

(Ontbrekende) Mijn Captain accounts aanmaken

U kunt in e-Captain ook eenvoudig voor al uw relaties een Mijn Captain account aanmaken of eventueel ontbrekende Mijn Captain accounts aanmaken.

  • Kies in het hoofdmenu voor het Beheercentrum
  • Ga naar het item Mijn Captain
  • Kies voor Genereer Mijn Captain accounts
  • Klik op de knop Genereer Mijn Captain accounts om de (ontbrekende) accounts aan te maken.

E-mailtemplate logingegevens

Voor het versturen van de logingegevens wordt altijd de zogenaamde Mijn Captain template gebruikt. De logingegevens kunnen niet met een andere template worden verzonden.

De Mijn Captain template vind u terug in de module Mailing.

  • Ga in Mailing naar de optie Mailingberichten en klik op de map Templates.
  • Selecteer de template Mijn Captain: aanmelding of inschrijving.

 

mijn-captain-template-01

 

De Mijn Captain template bestaat uit meerdere rabbladen. Voor het versturen van de logingegevens worden de tabbladen Aanhef, Mijn Captain en Slottekst gebruikt. In het tabblad Mijn Captain vind u de tekst die de leden ontvangen met hun logingegevens.

 

mijn-captain-template-02

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 28 juni 2021

Was deze informatie nuttig?