Betalen op Artikelkaart

 

Artikelkaart knoppen aanmaken

Leden kunnen ook betalen via de optie Op artikelkaart. Met deze optie worden de aangeslagen artikelen op het tabblad Artikelen van de relatiekaart geplaatst met de status Factureren. U kunt dan deze artikelen via e-Captain factureren of incasseren met automatische incasso. Of u kunt aan het einde van de avond de openstaande artikelen via de kassa afrekenen. Zie ook de helppagina over Barbonnen en Eigen gebruik.

Om uw leden met de optie Op artikelkaart te laten betalen moet u een knop Op artikelkaart aanmaken.

  • Ga in het Beheercentrum naar Kassa en selecteer de optie Basis indeling
  • Klik links onder in beeld op de gele plus IconS Plusje om een nieuwe knop toe te voegen
  • Selecteer bij Soort knop de optie Op artikelkaart
  • Geef bij Omschrijving de naam van de knop op.
  • Vink de optie Bij 0 bedrag restantbedrag betalen aan.

 

kassa-opartikelkaart-afrekenen-01

 

  • Klik op Opslaan om de knop op te slaan
  • Sleep de knop naar een lege plaats in het afreken scherm (zie onderstaand voorbeeld)

 

kassa-opartikelkaart-afrekenen-02

Afrekenen met Op artikelkaart

Om met de optie Op artikelkaart te kunnen betalen gaat u als volgt te werk.

  • Sla de gewenste artikelen aan op de kassa
  • Selecteer via Zoek relatie de juiste relatie
  • Klik op de knop Op artikelkaart om de artikelen af te slaan en Op artikelkaart te zetten.

 

kassa-opartikelkaart-afrekenen-03

 

De aangeslagen artikelen staan nu op de relatiekaart. U vindt ze terug op tabblad Artikelen met de status Factureren.

U kunt nu deze artikelen laten meelopen in het facturatie proces en de artikelen dus factureren of incasseren met automatische incasso.

 

 

Artikelkaart betalen via de kassa

U kunt de artikelen ook via de kassa afrekenen. Hiervoor gebruikt u de knop Artikelkaart afrekenen. Deze voegt u op identieke wijze toe als de eerder aangemaakte knop Op artikelkaart. De werkwijze is vrijwel identiek aan het afrekenen van een barbon.

  • Selecteer via Zoekrelatie de juiste relatie
  • Klik op de knop Artikelkaart afrekenen

 

kassa-opartikelkaart-afrekenen-05

 

  • Selecteer de artikelen die u wilt afrekenen via de kassa en klik op Afrekenen

 

kassa-opartikelkaart-afrekenen-06

 

  • Klik op Contant of Pin om de artikelen te betalen. Afrekenen met debetkaart saldo kan natuurlijk ook.

 

kassa-opartikelkaart-afrekenen-07

Retour aanslaan op artikelkaart

Als u artikelen heeft verkocht met de betaalwijze Op Artikelkaart dan dient u deze artikelen ook Op Artikelkaart retour aan te slaan. Het desbetreffende artikel wordt dan negatief op de artikelkaart geplaatst. De werkwijze om retour aan te slaan is als volgt.

  • Druk op de Retour knop
  • Zoek de relatie en de desbetreffende kassabon op
  • Selecteer de kassabon en vink de artikelen aan die u retour wilt aanslaan.

 

retour-op-artikelkaart-01

 

  • Klik op Retour om het artikel negatief op het kassascherm te plaatsen.
  • Reken vervolgens af met betaalwijze Op artikelkaart.

 

retour-op-artikelkaart-02

 

Het artikel is nu negatief op de artikelkaart geplaatst en zal met factureren tegen geboekt worden op het artikel wat nog positief op de artikelkaart staat.

U kunt ook beide artikelen op de kassa tegen elkaar weg boeken met de optie Artikelkaart afrekenen. U gaat dan als volgt te werk.

  • Zoek de relatie op via Zoek relatie of scan de RFID pas/tag.
  • Klik op de knop Artikelkaart afrekenen.

 

retour-op-artikelkaart-03

 

  • Selecteer de artikelen en klik op Afrekenen.

 

retour-op-artikelkaart-04

 

  • Druk op de kassa op Contact om de transactie af te ronden. Beide artikelen worden dan tegen elkaar weggeboekt.

 

retour-op-artikelkaart-05

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 16 juni 2020