Als u bent ingelogd in de kassa dan kunt werken met de kassa. Om artikelen aan te slaan op de kassa geeft u eerst het aantal in via het numerieke deel van de kassa. Daarna klikt u op het desbetreffende artikel. In het kassa scherm verschijnt het artikel met het aantal en de prijs die moet worden afgerekend.
Het is ook mogelijk om af te rekenen met onderstaande betaalwijzes
De kassa zal zoveel mogelijk aanslagen lokaal verwerken. Standaard artikelen (zie hieronder) worden alleen in uw browser worden toegevoegd. Er vindt geen communicatie met de e-Captain server plaats. Hierdoor is het aanslaan van artikelen veel sneller.
Standaard artikelen:
Niet standaard artikelen worden via de server verwerkt. U ziet dan ook het draaiende wacht icoon. U kunt een onbeperkte hoeveelheid standaard artikelen aanslaan. Pas wanneer u op een betaalwijze klikt of een niet standaard artikel verkoopt worden deze artikelen in 1 keer naar de server gestuurd. Dan wordt ook gecontroleerd of de prijs nog steeds gelijk is, zo niet dan krijgt u een popup en wordt de kassa regels aangepast aan de nieuwe prijs. U kunt dan nogmaals de betaalwijze kiezen of via herstel het artikel verwijderen.
Deze optimalisatie heeft enkele eigenschappen die handig zijn te weten:
Om te voorkomen dat los aangeslagen artikelen teveel mutaties geven in de boekhouding zal de kassa bonnen die worden afgeslagen op betaalwijze contant en anoniem niet direct doorzetten naar de boekhouding. Dit gebeurt pas als de betreffende kassa wordt afgemeld. Er wordt dan 1 boekstuk geboekt met voor elk artikel 1 regel met daarin het totaal van de verkopen.
Indien een kassa niet wordt afgemeld (bijvoorbeeld doordat PC wordt uitgezet, browser gesloten et cetera) dan wordt het door boeken gedaan op de volgende dag wanneer een willekeurige kassa gestart wordt.
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.