Als uw website in e-Captain Websitebeheer is gemaakt kan het handig zijn om uw domeinnaam ook naar e-Captain te verhuizen. Het is niet noodzakelijk maar wij adviseren om dit wel te doen.
Als u gebruik wilt maken van onze e-mail diensten dan moet uw domeinnaam naar e-Captain verhuizen.
Hoe gaat het verhuizen van een domeinnaam in zijn werk?
Om een .nl of .com domeinnaam te kunnen verhuizen hebben wij het zogenaamde verhuistoken of de autorisatie code nodig. Het verhuistoken/autorisatie code is een soort wachtwoord waarmee wij de verhuizing van de domeinnaam kunnen aanvragen.
Het verhuistoken of de autorisatie code kunt u bij uw huidige provider opvragen. Deze heeft een beperkte geldigheids duur. Vraag deze dus pas minimaal 2 weken voor de beoogde verhuisdatum op bij uw huidige provider.
Naast de .nl en .com domeinnamen ondersteunen wij ook andere domeinnamen zoals, .net, .org, .eu en dergelijke.
Zonder verhuistoken/autorisatie code kunnen wij uw domeinnaam niet verhuizen.
Vergeet ook niet bij uw huidige provider te informeren naar de opzegtermijn en wat u moet doen om uw overeenkomst op te zeggen.
Als u, uw domeinnaam naar e-Captain verhuist dan verhuist ook uw e-mail. Daarom is het belangrijk om voor dat de domeinnaam wordt verhuisd te weten hoe uw e-mailfaciliteiten zijn ingericht. Er zijn verschillende opties mogelijk.
In alle gevallen moeten de benodigde instellingen voor uw e-mailfaciliteiten voor de verhuizing van uw domeinnaam zijn ingesteld. Gebeurd dat niet dan werkt uw e-mail niet en bent u dus niet via e-mail bereikbaar.
Informatie over het aanmaken en beheren van uw e-mailaccounts in e-Captain en de e-Captain mailserver instellingen vind u op de helppagina E-mailaccounts.
Voor het verhuizen van een domeinnaam brengen wij geen extra kosten in rekening. Wel brengen wij jaarlijkse kosten in rekening voor de registratie van de domeinnaam.
Voor het aanvragen of verhuizen van een domeinnaam hebben wij een formele aanvraag van u nodig in de vorm van een aanvullende overeenkomst. Deze kunt u bij onze medewerkers opvragen.
Hieronder vind u een checklist met alle punten waarmee u rekening moet houden als u besluit om de domeinnaam naar e-Captain te verhuizen.
Checklist Klant domeinnaam en email
1. Maakt u gebruik van mail? zo ja, blijft de mail extern of komen de emailadressen naar ons? Voorbeelden hier van kunnen zijn ofni @naamvereniging.nl, rettizroov @naamvereniging.nl, siraterces @naamvereniging.nl
2. Blijft de mail extern? dan hebben wij van u de kopie van de DNS nodig in verband met de DNS records voor de mail.
3. Komt de mail naar ons toe? dan zetten we hier een onderdeel van open zodat u alvast in e-Captain de mailaccounts kan aanmaken. Hierdoor voorkomt u dat u straks zonder emailadressen zit. U moet dan nog wel zelf voor een eigen backup zorgen. Hier bieden wij geen ondersteuning op
Hoe maakt u de emailaccounts aan in e-Captain? Zie handleiding op de helpsite: https://help.e-captain.nl/e-mail/e-mailaccounts
4. Maakt u gebruik van specifieke DNS records? dan hebben wij van u de kopie van de DNS nodig met een verheldering van de DNS records welke u wilt behouden. Denk bijvoorbeeld aan records voor een specifiek subdomein of bijv. de oude webmail.
5. Als u besluit om de domeinnaam bij e-Captain onder te brengen dan kunt u bij uw externe hosting partij een verhuiscode aanvragen. Met behulp van deze code kunnen wij de domeinnaam verhuizen naar e-Captain. Het enige dat u dan bij ons moet aanschaffen is een SSL certificaat (Contract B uitbreiding internetdiensten). Dit doet u door het getal 1 in te vullen bij het SSL Certificaat op het contract.
Log in bij e-Captain ga dan naar Help/handleidingen > Contracten
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.